facebook

Kategorie mp3 na sprzedaż

Nawigacja

Filmy

Piosenki dla dzieci

Filmy, nuty, teksty

Stowarzyszenie miłośników twórczości Jaromira Nohavicy "Kometa"

Zagadki muzyczne

Książki




Szukaj

Konkurs Lokomotywa

· WYNIKI

Konkurs powiedzonek dziecięcych

Konkurs literacki

Konkurs na wideoklip

Konkurs plastyczny

Przegląd wokalny

Konkurs plastyczny

Konkurs plastyczny

Konkurs plastyczny

Konkurs poetycki

Konkurs plastyczny

Konkurs poetycki

Konkurs recytatorski

Konkurs plastyczny

PARTNERZY

Antykwariat muzyczny

Akcja letnia

Shoutbox

Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

22/10/2014 08:14
U nas dzisiaj leje, więc piosenka "Płyną chmurki" pasuje Smile

12/10/2014 21:52
Półtora miesiąca pracy za nami, a tutaj my sami ? Podglądają ,tańcują ,śpiewają ,a śladu nie pozostawiają

07/09/2014 20:37
Tydzień minął w pracy śpiewająco ,następny zapewne pod znakiem tańców, jak nie kochać tej pracy Grin

27/08/2014 22:55
Jutro już do pracy, a tak mi się nie chce Sad Urlopowa chwilo trwaj ..... Wink

26/08/2014 15:37
Wróciłam z urlopu. Dochodze do siebie. Smile

24/08/2014 11:47
A ja już jedną nogą w pracy......

17/08/2014 13:08
Pozdrawiam wakacyjnie Smile

24/07/2014 22:07
Pląsy bez paszportu... Bardzo interesująca propozycja. Jak mogę nabyć?

15/06/2014 21:55
Muzyka jest znaczącym bodźcem w naszej codzienności. Pozwala na wyrażanie emocji, inspiruje do działania, pobudza do twórczej pracy, do zabawy, a momentami jest ukojeniem i działa jak terapia.

04/05/2014 22:50
Zapytanie padło w dniu kanonizacji papieży Smile To, oczywiście " Barka " Wink

Archiwum shoutboksa

Aktualnie online

· Gości online: 5

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 1,284
· Najnowszy użytkownik: Marcysia


Książki

Pierwszaki śpiewaki Muzyka klasa I

Muzyk klasa II

Muzyka klasa III
Muzyka klasa IV

Muzyka klasa V

Muzyka klasa VI

39. (P) Scenariusz zajęć z zakresu edukacji muzycznej dla dzieci 4-5 letnich. Renata Musiał (MIELEC)

TEMAT: Zabawy muzyczno – ruchowe oparte na piosence „Różowe czereśnie”

CELE: dziecko potrafi:
- reagować ruchem na zmianę kierunku linii melodycznej (wysoko – nisko),
- reagować na zmianę dynamiki (cicho – głośno),
- rozpoznać dźwięki znanych instrumentów perkusyjnych,
- rytmicznie grać na nietypowych instrumentach muzycznych,
- improwizować muzycznie podany tekst ze zmianą tempa (szybko – wolno)

FORMA: grupowa, indywidualna

POMOCE: ilustracja do tekstu piosenki, opaski na głowę z symbolem wróbelka, odtwarzacz CD, płyty z muzyką i dźwiękami instrumentów perkusyjnych, nietypowe instrumenty muzyczne (plastikowe, małe butelki po napojach, drewniane pałeczki, grzechotki wykonane z pojemników po „jajkach niespodziankach”, listewki dł. 20 cm, pudełka po zapałkach wypełnione patyczkami), tamburyn

PRZEBIEG:
1. Słuchanie piosenki śpiewanej przez nauczycielkę pt. „Różowe czereśnie”.
2. Omówienie treści piosenki ilustrowanej obrazkiem, jej nastroju i tempa.
3. Zabawa ruchowo – naśladowcza do piosenki „Głodne wróbelki” - dzieci podzielone na dwie grupy, gdzie jedna to drzewa czereśniowe a druga wróbelki. Dzieci – wróbelki dostają na głowę opaski z symbolem wróbelka i w rytm muzyki podskakują z nogi na nogę, a dzieci drzewa stoją w miejscu z uniesionymi ramionami w górę (gałązkami). Na przerwę w muzyce wróbelki podfruwają do wybranego drzewka i naśladują paluszkami dziobanie czereśni. Powtarzamy zabawę 2 razy ze zmianą ról.
4. Zabawa muzyczna „Zagraj i zaśpiewaj” – dzieci śpiewają razem z nauczycielką refren piosenki zapamiętując go, następnie nauczycielka wybiera kilkoro chętnych dzieci do gry na nietypowych instrumentach. Kiedy wybrane dzieci grają na plastikowych butelkach i drewnianych listewkach, pozostałe dzieci z grupy głośno śpiewają refren piosenki. Kiedy wybrane dzieci grają na grzechotkach po „jajkach niespodziankach” i pudełkach po zapałkach, pozostałe dzieci śpiewają refren piosenki cicho. Zabawę można powtórzyć 2, 3 razy wybierając za każdym razem inne dzieci do gry na instrumentach.
5. Ćwiczenia słuchowe – rozpoznawanie brzmienia znanych instrumentów perkusyjnych odtwarzanych z płyty CD (tamburyn, bębenek, grzechotka, trójkąt).
6. Zabawa ruchowa „Drabinka” - dzieci swobodnie biegają w rytm gry na tamburynie, kiedy usłyszą melodię wznoszącą się, zatrzymują się i naśladują wspinanie po drabinie, a kiedy usłyszą melodię opadającą naśladują schodzenie z drabiny aż do przysiadu.
7. Improwizacja muzyczna tekstu „Wkrótce wakacje” z jednoczesnym wyklaskaniem rytmu – dzieci na dowolnie wymyślona melodię śpiewają wskazany tekst i wyklaskują jego rytm.
8. Zbiorowe śpiewanie piosenki „Niech żyją wakacje”.
9. Ewaluacja zajęcia – dzieci dostają kartki z narysowanymi czereśniami. Jeśli podobały im się zabawy i są zadowolone z siebie kolorują trzy czereśnie na gałązce a jeśli nie podobało im się kolorują tylko dwie czereśnie.

Renata Musiał (MIELEC)

Komentarze

Brak dodanych komentarzy. Może czas dodać swój?

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
 Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Mogą też korzystać z nich współpracujące z nami firmy badawcze oraz reklamowe. Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce. Zapoznaj się z polityką prywatności.
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2014 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
8,054,098 Unikalnych wizyt
PHP-Fusion PL