facebook

Kategorie mp3 na sprzedaż

Nawigacja

Filmiki edukacyjne

Stowarzyszenie miłośników twórczości Jaromira Nohavicy "Kometa"

Zagadki muzyczne

Książki




Szukaj

Konkurs Lokomotywa

· WYNIKI

Konkurs powiedzonek dziecięcych

Konkurs literacki

Konkurs na wideoklip

Konkurs plastyczny

Przegląd wokalny

Konkurs plastyczny

Konkurs plastyczny

Konkurs plastyczny

Konkurs poetycki

Konkurs plastyczny

Konkurs poetycki

Konkurs recytatorski

Konkurs plastyczny

PARTNERZY

Antykwariat muzyczny

Akcja letnia

Shoutbox

Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

31/08/2015 17:53
No i minęły wakacje, urlopy. Pozdrawiam Smile

24/07/2015 22:27
Pozdrawiam Smile

16/06/2015 09:20
O, Krista, bardzo dziękuję za pamięć Smile Milusio Smile

14/06/2015 12:01
Dla Was dziewczyny / rufitina i gosiami / obchodziłyście swoje kolejne urodziny, życzenia spóźnione, ale szczere ślę. Grin Smile Grin Wink

10/06/2015 23:31
U mnie w tym roku cyrk i muzyka cyrkowa.

10/06/2015 23:30
Dziękuję za moc inspiracji i pozdrawiam.

05/05/2015 18:06
Hej, Krista Smile

03/05/2015 22:09
Pozdrawiam majowo Smile

05/04/2015 10:53
Słonecznych i spokojnych Świąt Smile

04/04/2015 17:37
Życzę dobrych, takich o jakich marzycie, Świąt Smile

Archiwum shoutboksa

Aktualnie online

· Gości online: 3

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 1,381
· Najnowszy użytkownik: Mirka Walczak


Książki

Pierwszaki śpiewaki Muzyka klasa I

Muzyk klasa II

Muzyka klasa III
Muzyka klasa IV

Muzyka klasa V

Muzyka klasa VI

39. (P) Scenariusz zajęć z zakresu edukacji muzycznej dla dzieci 4-5 letnich. Renata Musiał (MIELEC)

TEMAT: Zabawy muzyczno – ruchowe oparte na piosence „Różowe czereśnie”

CELE: dziecko potrafi:
- reagować ruchem na zmianę kierunku linii melodycznej (wysoko – nisko),
- reagować na zmianę dynamiki (cicho – głośno),
- rozpoznać dźwięki znanych instrumentów perkusyjnych,
- rytmicznie grać na nietypowych instrumentach muzycznych,
- improwizować muzycznie podany tekst ze zmianą tempa (szybko – wolno)

FORMA: grupowa, indywidualna

POMOCE: ilustracja do tekstu piosenki, opaski na głowę z symbolem wróbelka, odtwarzacz CD, płyty z muzyką i dźwiękami instrumentów perkusyjnych, nietypowe instrumenty muzyczne (plastikowe, małe butelki po napojach, drewniane pałeczki, grzechotki wykonane z pojemników po „jajkach niespodziankach”, listewki dł. 20 cm, pudełka po zapałkach wypełnione patyczkami), tamburyn

PRZEBIEG:
1. Słuchanie piosenki śpiewanej przez nauczycielkę pt. „Różowe czereśnie”.
2. Omówienie treści piosenki ilustrowanej obrazkiem, jej nastroju i tempa.
3. Zabawa ruchowo – naśladowcza do piosenki „Głodne wróbelki” - dzieci podzielone na dwie grupy, gdzie jedna to drzewa czereśniowe a druga wróbelki. Dzieci – wróbelki dostają na głowę opaski z symbolem wróbelka i w rytm muzyki podskakują z nogi na nogę, a dzieci drzewa stoją w miejscu z uniesionymi ramionami w górę (gałązkami). Na przerwę w muzyce wróbelki podfruwają do wybranego drzewka i naśladują paluszkami dziobanie czereśni. Powtarzamy zabawę 2 razy ze zmianą ról.
4. Zabawa muzyczna „Zagraj i zaśpiewaj” – dzieci śpiewają razem z nauczycielką refren piosenki zapamiętując go, następnie nauczycielka wybiera kilkoro chętnych dzieci do gry na nietypowych instrumentach. Kiedy wybrane dzieci grają na plastikowych butelkach i drewnianych listewkach, pozostałe dzieci z grupy głośno śpiewają refren piosenki. Kiedy wybrane dzieci grają na grzechotkach po „jajkach niespodziankach” i pudełkach po zapałkach, pozostałe dzieci śpiewają refren piosenki cicho. Zabawę można powtórzyć 2, 3 razy wybierając za każdym razem inne dzieci do gry na instrumentach.
5. Ćwiczenia słuchowe – rozpoznawanie brzmienia znanych instrumentów perkusyjnych odtwarzanych z płyty CD (tamburyn, bębenek, grzechotka, trójkąt).
6. Zabawa ruchowa „Drabinka” - dzieci swobodnie biegają w rytm gry na tamburynie, kiedy usłyszą melodię wznoszącą się, zatrzymują się i naśladują wspinanie po drabinie, a kiedy usłyszą melodię opadającą naśladują schodzenie z drabiny aż do przysiadu.
7. Improwizacja muzyczna tekstu „Wkrótce wakacje” z jednoczesnym wyklaskaniem rytmu – dzieci na dowolnie wymyślona melodię śpiewają wskazany tekst i wyklaskują jego rytm.
8. Zbiorowe śpiewanie piosenki „Niech żyją wakacje”.
9. Ewaluacja zajęcia – dzieci dostają kartki z narysowanymi czereśniami. Jeśli podobały im się zabawy i są zadowolone z siebie kolorują trzy czereśnie na gałązce a jeśli nie podobało im się kolorują tylko dwie czereśnie.

Renata Musiał (MIELEC)

Komentarze

Brak dodanych komentarzy. Może czas dodać swój?

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
 Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Mogą też korzystać z nich współpracujące z nami firmy badawcze oraz reklamowe. Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce. Zapoznaj się z polityką prywatności.
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2015 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
10,917,989 Unikalnych wizyt
PHP-Fusion PL