facebook

Kategorie mp3 na sprzedaż

Nawigacja

Filmy

Piosenki dla dzieci

Filmy, nuty, teksty

Stowarzyszenie miłośników twórczości Jaromira Nohavicy "Kometa"

Zagadki muzyczne

Książki




Szukaj

Konkurs Lokomotywa

· WYNIKI

Konkurs powiedzonek dziecięcych

Konkurs literacki

Konkurs na wideoklip

Konkurs plastyczny

Przegląd wokalny

Konkurs plastyczny

Konkurs plastyczny

Konkurs plastyczny

Konkurs poetycki

Konkurs plastyczny

Konkurs poetycki

Konkurs recytatorski

Konkurs plastyczny

PARTNERZY

Antykwariat muzyczny

Akcja letnia

Shoutbox

Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

22/10/2014 08:14
U nas dzisiaj leje, więc piosenka "Płyną chmurki" pasuje Smile

12/10/2014 21:52
Półtora miesiąca pracy za nami, a tutaj my sami ? Podglądają ,tańcują ,śpiewają ,a śladu nie pozostawiają

07/09/2014 20:37
Tydzień minął w pracy śpiewająco ,następny zapewne pod znakiem tańców, jak nie kochać tej pracy Grin

27/08/2014 22:55
Jutro już do pracy, a tak mi się nie chce Sad Urlopowa chwilo trwaj ..... Wink

26/08/2014 15:37
Wróciłam z urlopu. Dochodze do siebie. Smile

24/08/2014 11:47
A ja już jedną nogą w pracy......

17/08/2014 13:08
Pozdrawiam wakacyjnie Smile

24/07/2014 22:07
Pląsy bez paszportu... Bardzo interesująca propozycja. Jak mogę nabyć?

15/06/2014 21:55
Muzyka jest znaczącym bodźcem w naszej codzienności. Pozwala na wyrażanie emocji, inspiruje do działania, pobudza do twórczej pracy, do zabawy, a momentami jest ukojeniem i działa jak terapia.

04/05/2014 22:50
Zapytanie padło w dniu kanonizacji papieży Smile To, oczywiście " Barka " Wink

Archiwum shoutboksa

Aktualnie online

· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 1,286
· Najnowszy użytkownik: basiakasza


Książki

Pierwszaki śpiewaki Muzyka klasa I

Muzyk klasa II

Muzyka klasa III
Muzyka klasa IV

Muzyka klasa V

Muzyka klasa VI

20. (P) Plan zajęć z rytmiki w przedszkolu/ grupa dzieci 5-6 letnich. Barbara Lichoń-Fabrowska (HRUBIESZÓW)

GRUPA DZIECI 5-6 LETNICH

Zajęcia odbywać się będą raz w tygodniu w każdej grupie wiekowej. Czas zajęć dla grupy 5-6-latków – 25 min, dla grupy3-4 -latków 15-20min. Jeżeli dzieci w danym dniu są rozbawione i chętne-czas zajęć może być w każdej grupie wiekowej wydłużony.

"Rytmika nie jest sztuką, nie jest celem samym w sobie, jest przygotowaniem do wszystkich sztuk, jest wychowaniem.
Muzyka w greckim ujęciu tego słowa jest elementem pedagogicznym najwyższej rangi i właśnie dlatego moja metoda musi pozostać na wskroś muzyczną"

Emil Jaques-Dalcroze)

Ogólne założenia zajęć rytmicznych

Zajęcia odbywać się będą raz w tygodniu w każdej grupie wiekowej.
Czas zajęć dla grupy 5-6-latków – 25 min, dla grupy3-4 -latków 15-20min.
Jeżeli dzieci w danym dniu są rozbawione i chętne-czas zajęć może być w każdej grupie wiekowej wydłużony.
W ciągu całego roku szkolnego w każdej grupie wiekowej są wprowadzane piosenki tematycznie związane z planem pracy nauczyciela - dostosowane do aktualnej pory roku oraz elementy tańców ludowych i współczesnych.
W każdej grupie wprowadzany jest cykl zajęć umuzykalniających mających na celu kształcenie dyscypliny rytmicznej oraz uwrażliwienie na różne elementy muzyki.
-dynamiczne /uczące spostrzegania zmian dynamiki i reagowania na nie ruchem/;
agogiczne /ćwiczące umiejętność natychmiastowego reagowania na zauważone zmiany agogiki/;
artykulacyjne /uczące spostrzegania i odzwierciedlania ruchem różnic artykulacyjnych/;
ćwiczenia reagowania na temat melodyczny /tj. spostrzegania i odzwierciedlania ruchem linii melodycznej i frazy muzycznej/;
odzwierciedlenie ruchem wartości rytmicznych, metrum muzycznego, i prostych tematów rytmicznych/;
Podczas zajęć wprowadzane będą ćwiczenia, których celem jest rozwijanie twórczej inwencji dziecka. Należą do nich improwizacje ruchowe śpiewane i grane. Ćwiczenia tej grupy szczególnie mocno wiążą zadania ogólnowychowawcze z zadaniami muzyki. Kształcąc bowiem samodzielność wypowiedzi, twórcza postawę i aktywność, pozwalają na pozbycie się zahamowań.
Rytmika jest w pedagogice muzycznej najpełniejszą metodą wychowania przez sztukę. Metoda ta, będąca syntezą kształcenia umiejętności muzycznych i podstawowej wiedzy o muzyce /poprzez trzy sposoby przeżycia muzyki: ruch, śpiew i tworzenie/, realizująca cele wychowania ogólnego, oparta na zrozumieniu tkwiącej w dziecku potrzeby ruchu i aktywności – wychowuje człowieka nie tylko wrażliwego na sztukę, ale samodzielnego, inteligentnego, aktywnego, sprawnego fizycznie, przyszłego odbiorcę muzyki, a często jej wykonawcę i twórcę.


W ciągu całego roku na początku każdego zajęcia stosowane są ćwiczenia rytmiczne utrwalające: marsz, bieg i podskoki oraz muzyczne powitanie.
Miesiąc Zadania, ćwiczenia muzyczne

Wrzesień
Zabawa – "Jak masz na imię?"- zapoznanie z dziećmi,
wprowadzenie piosenki: "Witamy Przedszkole"
Zabawa z piosenką /ćwiczenia dykcyjne, oddechowe i artykulacyjne/
utrwalenie zabaw z ubiegłego roku – " Martwe figurki", "Malarz", "Wiatr i burza", "Samochody"
Zabawa :"Jaka to piosenka?" zgaduj – zgadula – utrwalenie piosenek poznanych w ubiegłym roku
"Już jesień" pogadanka muzyczna

Październik
Zabawa :"Odgadnij, gdzie się pomyliłem?" utrwalenie piosenki – "Witamy Przedszkole"
osłuchanie z piosenką –"Już październik" śpiewnik " Podajmy sobie ręce" U. Smoczyńska str. 59
Zabawa taneczna do piosenki str. 60
Zabawa "Tańczący sad" – śpiewnik str.61
wprowadzenie instrumentu do zabawy – metalowe talerze /zabawa na przerwę w muzyce/ wiersz "TALERZE"-Wandy Chotomskiej str.41 – prezentacja brzmienia i sposobu gry na instrumencie

Listopad
piosenka "Listopadzie" – rozmowa na temat zmian zachodzących w przyrodzie wynikających z tekstu piosenki
rytmizacja tekstu – praca nad właściwą dykcją
Wyklaskiwanie "pauz"- we właściwych miejscach klaskanie lub granie na instrumentach /kołatki, bębenki/
Wprowadzenie wierszy na temat inst.. –"Kastaniety" str. 49 oraz bęben str. 33
zabawa –"Jesienne malowanie"- rozróżnianie rejestru wysokiego, średniego i niskiego. Dzieci naśladują malowanie liści wysoko na drzewie, na niższych gałązkach i nisko na ziemi.
Melobajka o literce A – ćwiczenia muzyczno-ruchowe
Miesiąc Zadania i ćwiczenia muzyczne


Grudzień
Piosenka: "Kochany panie Mikołaju"
Melobajka o literce O
Kolędy – zwyczaje i tradycje świąteczne – śpiewanie wybranych kolęd i pastorałek.
Rytmizowanie mowy /imion, nazw instrumentów/
Ćwiczenia inhibicyjno - incitacyjne
Jasełka- pomoc w przygotowaniu uroczystości

Styczeń
ćwiczenia na kształcenie poczucia metrum i tempa
Zabawa "Skacząca piłka" – wyklaskiwanie rytmicznych uderzeń piłki.
Nauka piosenek o tematyce zimowej
Zapoznanie z wierszem - "Tamburyn" str. 35 Ćwiczenia na określanie charakteru słyszanej muzyki /utwór smutny, poważny; wesoły i skoczny/
Improwizacja ruchowa oparta na tematyce karnawałowej /tańczące zabawki, zwierzęta/
Święto Babci i Dziadka – pomoc w przygotowaniu piosenek

Luty
Nauka stopniowania dynamiki przy mowie, śpiewie, klaskaniu, grze na instrumentach /zabawa w echo/
Nauka kaszubskiej zabawy tanecznej "Miotlarz"
Zagadki muzyczne: "Jaka to piosenka?" – zgaduj-zgadula – rozpoznawanie piosenek poznanych od początku roku szkolnego
Zapoznanie z wierszem: "Triangel" str. 45 /trójkat/
Pogadanka o F. Chopinie w związku z rocznicą urodzin kompozytora – słuchanie wybranych utworów: Preludium "Deszczowe"; etiuda "Rewolucyjna"
Piosenki o zimie – ćwiczenia oddechowe –

marzec
Próby określania dźwięków wysokich, średnich i niskich – zabawa wróbelki, zajączki- niedźwiadki
Wprowadzenie piosenki "Zimny marzec mokry marzec"
Gry i zabawy orientacyjno – sprawnościowe
Nauka fragmentów krakowiaka
Rytmizacja przysłowia:- "W marcu jak w garncu"
Miesiąc Zadania i ćwiczenia muzyczne

Kwiecień
Osłuchanie z piosenką "Kwiecień – Plecień "
Instrumentacja piosenki /wykorzystanie poznanych inst.. perk./bęben, tamburyn, triangel - trójkąt, kastaniety/
Układanie gotowych elementów w schematy – akcentowanie pierwszej nuty /wyklaskiwanie lub wytupywanie/
Zabawy wiosenne: "Bocian i żaby"; "Kolorowa wiosna"

Maj
Przygotowanie uroczystości z okazji Dnia Matki – nauka piosenek
Spostrzeganie zjawisk akustycznych – zabawa słuchowa
Wprowadzenie niektórych figur poloneza – ćwiczenie podstawowego kroku
Wyrabianie wrażliwości na stopniowe zmiany dynamiki – reagowanie na zmiany rysunkiem Przy muzyce cichej małe przy głośnej większe rysunki piano forte

czerwiec
Powtórzenie wszystkich piosenek i zabaw
Przygotowanie uroczystości pożegnania przedszkola przez najstarsza grupę – nauka piosenek oraz przećwiczenie tańców /poloneza/
Utrwalenie wszystkich ćwiczeń
Konkurs muzyczny na najlepiej wykonaną piosenkę

Komentarze

Brak dodanych komentarzy. Może czas dodać swój?

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
 Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Mogą też korzystać z nich współpracujące z nami firmy badawcze oraz reklamowe. Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce. Zapoznaj się z polityką prywatności.
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2014 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
8,138,274 Unikalnych wizyt
PHP-Fusion PL